Sabtu 25 Dec 2010 20:33 WIB

Muslim: Gonzales dan Okto akan Kami Matikan!

Moh Muslim Ahmad
Moh Muslim Ahmad

REPUBLIKA.CO.ID,KUALA LUMPUR--Mohamad Muslim Ahmad pemain bertahan Malaysia bakal mematikan pergerakan Cristian Gonzalez pemain kelahiran Uruguay itu di sepanjang 90 menit di leg pertama final Piala Suzuki AFF.

Pemain 21 tahun dari Terengganu itu berkata, dia kini telah siap mental dan fisik untuk melumpuhkan pemain kunci serangan Indonesia itu.

Katanya, banyak kesalahan dilakukan benteng pertahanan Malaysia ketika dikalahkan Indonesia 5-1 pada pertandingan babak penyisihan lalu. Untuk itu, dia dan kawan-kawan bakal menjalankan instruksi dari pelatih K Rajagobal.

“Perlawanan Ahad ini (esok) akan menjadi pentas terbaik bagi kami mengatasi rasa gugup dan menebus kekalahan pada pertandingan lalu. Gonzales dan pemain sayap Oktovianus (Maniani) sangat berbahaya dan saya bersama rekan pertahanan lain akan memastikan mereka tidak terlepas daripada pandangan kami, karana merekalah kunci kekuatan Indonesia,” kata pemain Harimau Muda itu.

Mohamad Muslim yang ditugaskan selaku benteng tengah sejak timnas Malaysia kehilangan pemain berpengalaman Norhafiz Zamani Misbah bertekad menciptakan sejarah dengan menjadi juara Piala AFF Suzuki buat kali pertama kali.

sumber : bharian
Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Terpopuler
1
Advertisement
Advertisement